Noticias

Noticias/Miércoles, 20 de abril de 2022

Professors i persones vinculades a La Salle Gràcia publiquen llibres per Sant Jordi

Este contenido no tiene traducción al castellano. Se muestra a continuación la versión en catalán.

Per Sant Jordi, llibres per a totes les edats a La Salle Gràcia!

Professors i persones vinculades a La Salle Gràcia publiquen llibres per Sant Jordi

Si durant la Setmana de les Lletres i les Arts celebrem la literatura, l’art i la cultura, les celebracions d’enguany són encara més grans!

Aquest Sant Jordi surten a la llum ni més ni menys que tres llibres escrits per persones estretament vinculades a La Salle Gràcia. Voleu donar-los un cop d’ull?

Excursions a foradades, finestres i ponts naturals

Autor: Germà Joan Escalé

Sinopsi

Les foradades, els ponts naturals i les finestres han estat motiu d’interès de l’excursionisme des dels seus orígens. No obstant, mai abans s’havia publicat a Catalunya un llibre sobre aquesta temàtica. Aquesta guia és, doncs, un monogràfic pioner en el qual trobareu una selecció d’aquest patrimoni geològic repartit per Catalunya. Podem classificar les formacions geològiques de la guia en arcs de roca, finestres (foradades i ulls) i ponts de roca (ponts naturals).

Les 30 excursions que presenta el llibre no es cenyeixen únicament a les foradades, sinó que aquestes, més aviat —tret d’alguna excepció—, serveixen de pretext per dur a terme una excursió i conèixer també l’entorn on estan situades. Així doncs, amb aquesta guia també podreu assolir cims, descobrir balmes, conèixer la vegetació i altres elements d’interès excursionista.

Llibre solidari

El Germà Joan destinarà la seva part dels beneficis obtinguts de la venda a l’ONG ACNUR, que actualment treballa en l’ajuda dels refugiats d'Ucraïna.

Així doncs, per cada llibre venut es donaran 10 € als refugiats. 

Si tinguéssim la sort que la guerra s’acabés, els beneficis es destinaran a ajudar les persones refugiades d'altres conflictes armats.

Com aconseguir-lo?

Preu: 19’45€

El podeu encarregar directament a el Germà Joan, indicant-li si voleu que hi posi una dedicatòria.

El pagament es pot fer:

  • A través de Bizum: +34 607 71 51 58
    • Envieu un missatge en aquest mateix telèfon indicant el nom i si el voleu dedicat. 
  • Per transferència, al número de compte: ES97 2100 3606 0521 0080 8701
    • Indiqueu el nom de la persona al concepte del pagament.

Podreu recollir els llibres a la consergeria de l’escola un cop s’hagi fet el pagament.

Presentacions del llibre

A Barcelona

  • Presentació del llibre
    • On: Club Excursionista Pica d’Estats
      Carrer Duran i Bas, 16
    • Dia: Divendres 22 d’abril
    • Hora: A les 20:00 h
    • Cal inscripció prèvia, que podeu fer a través d’aquest enllaç
  • Signatura de llibres
    • On: Llibreria Altaïr
      Gran Via de les Corts Catalanes, 616, 08007 Barcelona
    • Dia: Dissabte, 23 d'abril
    • Hora: A les 18:00 h

A Mont-roig del Camp

  • On: Biblioteca de Mont-roig
    Carretera de Colldejou s/n, 43300 Mont-roig del Camp (Tarragona)
  • Dia: Dijous 5 de maig
  • Hora: A les 19:00 h

A Navarcles

  • On: Biblioteca de Navarcles
    Carrer Mura 1, 08270 Navarcles
  • Dia: Dimecres 25 de maig
  • Hora: a concretar

“Bombolleta” i “El cant del Feng”

Autor: Mario Penelletti

Sinopsi

Darrere del pseudònim de Mario Penelletti s’hi amaguen diversos noms, alguns dels quals molt coneguts i estimats a La Salle Gràcia: en Marcel·lí Mora i la Ruth Lladó, juntament amb la il·lustradora Sílvia Bocacha.

Tots dos han escrit aquestes dues històries tendres i plenes de valors, que venen acompanyades d’una guia didàctica que ens acompanya a gaudir de la lectura i reflexionar sobre la nostra relació amb la natura.

El cant del Feng

"El cant del Feng" narra el viatge iniciàtic del jove Txao a la recerca d'una au llegendària que, segons la profecia, salvarà el seu reialme. El conte (per a lectors de 14 a 94 anys) compta amb un QR que dona accès a una guia didàctica amb una pila de propostes de treball. Tot plegat una invitació a l'autoconeixement i a una relació amorosa amb la Mare Terra. 

Bombolleta

Bombolleta és una nena que, sempre fidel al seu somni, va aprendre a escoltar la saviesa de la terra, que li diu: “No ets perfecta, ets meravellosa!”

“Bombolleta” és un conte il·lustrat i acompanyat d’una guia didàctica i un audiollibre que submergeix als joves lectors vivencialment en el relat. Té l’objectiu de desvetllar l’amor de petits i grans per la muntanya i la natura. Només des de l’estima per l’entorn i l’agermanament amb els altres éssers vius pot esdevenir-se el canvi de consciència i d’acció qu el nostre entorn necessita amb urgència.

Llibre solidari

Les vendes del llibre “Bombolleta” es destinaran l’hospital de Rivne (Ucraïna).

Com aconseguir-los?

Preu de cada llibre: 15€

Els podeu encarregar escrivint al correu electrònic: penelletti@gmail.com.

Presentació del llibre

A Penelles

  • On: Cinema Kursaal de Penelles
    Carrer Gran 1, 25335 Penelles, Lleida
  • Dia: Dissabte 23 d'abril
  • Hora: A les 12:00 h